A Little Homeopati Kesihatan Sejarah

A Little Homeopati Kesihatan Sejarah

Saya telah mempunyai pemikiran revolusi. Baru-baru ini, keluarga kami mengambil perjalanan jalan raya Valley Forge dan di tengah-tengah lawatan berjalan kaki itu; panduan kami menyebut bahawa ubat untuk hari ini adalah mentah dan kuno. Tiada penawar untuk demam, selesema, malaria, kanser atau penyakit kencing manis, beliau berkata. Ya, mereka adalah masa yang sukar, kita semua fikir dengan kepala berjabat. Implikasinya, sudah tentu, adalah bahawa hari ini perubatan moden telah menakluki musuh nombor satu penyakit-penyakit ini. Tunggu sekejap. Adakah itu benar? Semakin saya berfikir tentang hal itu, lebih kuat yang membanggakan "NO" menjadi. Setiap satu daripada penyakit-penyakit ini adalah "dirawat", tetapi mereka sembuh? Adakah mereka hanya memori atau adakah masyarakat masih berjuang dengan mereka? Dan apa yang semua penyakit baru kehidupan moden ... lupus, ADD, anoreksia nervosa, kemurungan, alahan, asma, artritis reumatoid, penyakit Hoshimoto dan sebagainya?

Jadi apa yang telah perubatan moden menyumbang sejak Revolusi Amerika kepada penghapusan penyakit berjangkit atau kronik? Hmmm ... Well, kita mempunyai antibiotik. Dan mereka mempunyai reputasi untuk membunuh mikroorganisma yang bakteria. Malah, apabila kedatangan antibiotik ke tempat kejadian perubatan harian sekitar tahun 1930-an, ia seolah-olah candu. Kebanyakan penyakit pada masa itu adalah berjangkit dan sering bakteria, jadi ia muncul berharga. Walau bagaimanapun, masa telah mendedahkan versi yang berbeza. Ia memang menyelamatkan nyawa dan oleh itu ditangkap pada tanpa memahami potensinya untuk berlebihan dan implikasi generasi.

Aku berkata sudah tiba masanya untuk menyegarkan sejarah. Mungkin gambaran tentang apa ubat lain telah menyumbang kepada sejarah kita mungkin berada di dalam perintah. Mari kita mempertimbangkan homeopati. Homeopati adalah satu kaedah perubatan yang digunakan di Amerika Syarikat selama lebih satu abad di mana kaum-apa yang kita panggil perubatan moden dan homeopati menjadi pertentangan. Ia tidak mengambil masa yang lama untuk postur ini berlaku, kerana pengamal allopathic (penyokong ubat-ubatan dan prosedur moden) menasihatkan pesakit mereka untuk mengambil nostrums mereka dan pakar homeopati dinasihatkan supaya amalan ini dan bukannya ditawarkan selamat, ubat lembut reputasi diperhatikan.

Sementara itu, pada zaman Revolusi Amerika, seorang doktor terkemuka untuk royalti Jerman telah menyemak semula apa yang telah diajar di sekolah perubatan. Dr. Samuel Hahnemann, dengan bantuan satu universiti perubatan pada zamannya, ditemui semula apa Hippocrates dijelaskan apabila beratus-ratus tahun lebih awal. Ini adalah, "seperti penawar seperti". Pada masa itu, ia adalah teori bahawa apa yang menyebabkan penyakit boleh menyembuhkan jika dimanipulasikan dalam apa-apa cara untuk penawar sifat toksik dan merebut hanya orang-orang penyembuhan. Ia sememangnya hanya satu teori, tetapi Dr. Hahnemann mengemukakan bukti selepas poof dalam tahun ujian yang mendedahkan ia bukan hanya teori, tetapi undang-undang membanggakan alam. Walaupun negara kita berkembang dalam kebebasan, begitu juga dengan idea-idea Dr. Hahnemann ini. Penyebaran Homeopati ke Perancis di mana ia diterima dengan baik oleh golongan bangsawan. Ini berlaku bukan sahaja kerana mereka dapat membeli hanya penjagaan kesihatan yang terbaik, tetapi kerana ia bekerja. Dari sana, homeopati merebak ke England di mana keluarga kerajaan menerimanya sebagai satu-satunya ubat yang diambil. Malah, sehingga ke hari ini, mereka dimenangkan dan menjadi sebab untuk panjang umur itu berkata ibu Queen dan ahli-ahli keluarga mereka.

Malangnya, homeopati tidak boleh didapati untuk pahlawan Revolusi Amerika. Ia adalah, bagaimanapun, yang ada pada kita hari ini. Drama revolusi hanya sama dengan pemikiran revolusi yang homeopati adalah ubat yang benar manusia. Menyertai barisan mereka yang telah dibebaskan diri dari kekangan dadah dan menyiasat kemungkinan homeopati ini boleh tawarkan.

Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan pendidikan sahaja dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat perubatan. Pembaca digalakkan untuk membuat pertanyaan bebas dan untuk mendapatkan nasihat daripada pembekal penjagaan kesihatan berlesen.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar