Kesihatan Jus - Adakah Anda?

Kesihatan Jus - Adakah Anda?

Terdapat banyak jus kesihatan di pasaran untuk mengambil lihat yang tidak organik tetapi dianggap sebagai jus kesihatan, seperti, Jus Goji Himalaya. Jadi apa yang ada dalam sebotol Jus Goji Himalaya? Jus semula goji, anggur - pir - Jus epal pekat, pir puri dan rasa semula jadi, dengan natrium benzoate dan kalium sorbat ditambah untuk mengekalkan kesegaran. Soalan pertama yang akan, apa yang disusun semula jus goji? Mengikut definisi ia bermakna - Memberi dengan struktur baru, untuk membentuk semula; membina semula; menggubah semula. Sekarang soalan yang lain adalah apa yang jus pekat, dan ia telah melalui proses untuk mengeluarkan apa-apa pepejal dalam jus, tetapi ternyata bahawa orang-orang pepejal adalah gudang untuk banyak nutrien.

Jus epal mendung mengandungi antioksidan lebih daripada jus epal jelas. Satu titik terakhir untuk membuat, apa bahan pengawet kimia berada dalam Himalayan Goji dan jus kesihatan yang lain? Perisa semula jadi, natrium benzoat, kalium sorbat. Perisa semula jadi boleh cukup banyak apa-apa yang diluluskan untuk digunakan dalam makanan, manusia yang dibuat, yang bermaksud benar-benar bukan semula jadi dan syarikat itu tidak perlu menyenaraikan apa perisa sebenarnya asli. Berikut adalah fakta-fakta tentang natrium benzoate beberapa, apabila bercampur dengan asid askorbik (Vitamin C) natrium benzoate berubah menjadi benzena, karsinogen yang diketahui. Haba, cahaya dan jangka hayat boleh memberi kesan kepada kadar di mana benzena terbentuk, jadi lama ia kekal di atas rak benzena yang lebih. Sodium benzoate bersama-sama dengan pewarna makanan tiruan boleh menyebabkan kanak-kanak ADHD menjadi lebih hiperaktif. Coca Cola mengumumkan akan mengeluarkan sodium benzoate daripada produk menjelang akhir tahun 2008. Kalium sorbat digunakan untuk menghalang acuan dan yis dalam banyak makanan.

Monavie Bahan - Acai (beku-kering serbuk dan Acai puri); jus buah-buahan dari pekat (anggur putih, pir nashi, acerola, aronia, anggur ungu, kranberi, buah Markisa, aprikot, prun, kiwi, blueberry, Goji (Goji), delima, laici, camu camu); purees buah-buahan (pear, pisang, bilberry); d-gulcosamine hydrochloride, asid lemak esterified, rasa semula jadi, asid sitrik, natrium benzoat, kalium sorbat.

Xango Bahan - jus Reconstituted Manggis dari puri buah-buahan keseluruhan, jus epal pekat, jus pir pekat, jus anggur pekat, pir puri, jus blueberry pekat, jus raspberi pekat, jus strawberi pekat, jus kranberi pekat, Cherry jus pekat, asid sitrik, semula jadi rasa, pektin, gula-gula Xanthan, natrium benzoat.

G3 dari Pharmanex Bahan - Air, Jus Proprietary Blend (GAC, Siberia Nanas, Cili, Lycium Chinese), pir pekat, anggur pekat, epal pekat, acerola, rasa semula jadi, asid sitrik, natrium benzoat, asid askorbik, gula-gula Xanthan, pektin.

Zrii tidak senarai label pemakanan di laman web mereka. Ini Zrii dipaparkan bahan-bahan - Amalaki, Halia, Kunyit, Tulsi, Schizandra, Jujube dan Haritaki tetapi mereka tidak memberitahu anda tentang bahan-bahan utama adalah pir, raspberi dan delima jus. Mengapa syarikat tidak mendedahkan labelnya di laman webnya?

Jadi, anda akan membeli mana-mana jus ini? 100% jus buah-buahan adalah baik untuk anda kerana mereka menawarkan pelbagai nutrien yang terdapat secara semula jadi dalam buah-buahan. Malangnya banyak jus kesihatan / minuman kesihatan di pasaran hari ini adalah dari pekat dan mempunyai bahan pengawet. Periksa label pada jus kesihatan yang dipanggil sebelum anda membeli.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar