Imunisasi Adakah Way Asli untuk Merangsang Sistem Imun Anda

Imunisasi Adakah Way Asli untuk Merangsang Sistem Imun Anda

Imunisasi sering dianggap sebagai yang sama dengan vaksin, tetapi mereka tidak. Biar saya jelaskan.

Vaksinasi adalah suntikan bahan asing terus ke aliran darah anda.

Imunisasi, di sisi lain, adalah satu cara untuk merangsang sistem imun anda.

Tetapi, tidak adalah perkara yang sama, saya mendengar anda bertanya?

Tidak, ia paling pasti tidak.

Sistem imun yang sihat sentiasa bekerja dengan cara yang sederhana. Ia adalah apa yang biasanya dipanggil imuniti jalan. Seseorang pas anda di jalan dengan, katakan sejuk yang tidak baik. Anda bernafas dalam udara hembusan mereka, dan supaya pathogen.

Jika anda sihat, anda segera akan bersin dan itulah akhir patogen cuba untuk masuk ke dalam anda. Ia telah serta-merta diusir, dengan semangat yang besar.

Jika anda tidak sihat pada itu, maka anda mungkin mendapatkan beberapa gejala sejuk ringan, seperti pelepasan hidung atau tekak sedikit sakit. Beberapa jam dan mereka hilang. Masih imuniti yang sihat yang baik.

Takuk ke bawah seterusnya adalah bahawa anda mungkin akan mendapat selesema yang serius atau dos ringan selesema. Ia mereka dilayan secara semula jadi, maka tubuh anda masih menghalang kemasukan patogen.

A selesema benar-benar serius bermakna imuniti semula jadi anda adalah sangat rendah kerana ia tidak dapat mencegah patogen yang memasuki badan anda. Hasilnya, anda mungkin akan membuat antibodi, yang akan membantu memberi perlindungan anda dari yang lain pertarungan selesema.

Tetapi kehadiran antibodi bermakna bahawa sistem anda adalah sangat rendah. Anda tidak dapat membuang patogen yang berlalu. Ia berjaya mendapatkan memegang anda.

Jadi dengan mempunyai vaksin, selain daripada semua bahan-bahan yang boleh dipersoalkan (seperti thimerosol - terbitan daripada merkuri, squalene, formaldehid, aluminium, tisu spesies salib dan banyak lagi), patogen dimasukkan ke dalam darah anda. Badan anda berfikir ia telah gagal, jadi sistem imun anda mengambil terjatuh.

Imunisasi semula jadi berlaku dengan merangsang sistem imun pada ketika biasa kemasukan - mulut dan hidung. Bayi menerima ibu mereka imuniti semulajadi melalui susu ibu. Sebaik sahaja mereka bercerai susu, sistem imun kanak-kanak mesti mula belajar bagaimana untuk menjaga diri sendiri.

Dengan menjaga kanak-kanak yang sihat dalam segala hal lain (pemakanan, alam sekitar, suka, dan lain-lain), maka sistem imun akan beransur-ansur mendapatkan lebih kuat dengan setiap 'amalan' mendapat. Jadi penyakit kanak-kanak sebenarnya adalah satu perkara yang baik.

Begitu juga dengan apa-apa penyakit. Dengan menjaga diri anda sihat melalui pemakanan yang baik, persekitaran kerja, banyak masa santai, dan berurusan dengan cabaran hidup secara menyeluruh, maka sistem imun anda akan cukup kuat untuk berkesan menangani apa-apa penyakit atau penyakit.

Bagi mereka yang mencari idea membenarkan kanak-kanak atau apa-apa penyakit, mengekang bebas, ada pilihan lain. Ia dipanggil homeoprophylaxis (HP). Ini adalah imunisasi dengan ubat-ubatan homeopati.

Penyakit ini, kata campak, dijadikan ubat homeopati. Ini kemudiannya diambil melalui mulut, pelabuhan nombor satu penyertaan untuk sebarang pathogen. Ini kemudiannya merangsang sistem imun, bertindak balas dan membuang penyakit ini.

Dengan homeoprophylaxis, tiada kesan sampingan yang berbahaya. Tiada logam berat atau tisu spesies silang. Hanya penyakit ini, seolah-olah anda telah meninggal seseorang di jalan dengan penyakit itu. Tetapi dengan cara yang terkawal. Dan dengan ubat sangat dilemahkan, yang tidak pernah akan mewujudkan pertarungan yang kuat penyakit.

Sememangnya berlaku imunisasi adalah cara yang paling sihat untuk mewujudkan sistem imun yang kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar