Kesesakan hidung - Punca dan Cara Melawannya

Kesesakan hidung - Punca dan Cara Melawannya

Hidung berair

Berair adenoids adalah tindakan biasa adenoids disekat yang biasanya boleh sembuh dengan mudah. Ia terdiri pada pemborosan cecair dari adenoids dan mungkin hitam atau blubbery sebagai aftereffect masalah seperti Sinusitis. Ia boleh juga disertakan dengan menggiring bola bedah hidung yang juga boleh memburukkan lagi batuk atau mengakibatkan tekak abscessed.

Punca

Dihalang iringan Hidung boleh diambil oleh keadaan alahan, bakteria atau virus jangkitan, seperti sejuk biasa. Kecederaan kepala boleh juga boleh menyebabkan pelepasan baki hidung.

Sebab-sebab alam sekitar seperti berurusan dengan bau yang kuat juga boleh menjadi punca gejala ini. Kurang kerap, kemungkinan berair hidung boleh diperolehi dengan penanaman gigi yang luar rahim di dalam hidung anda. Jika anda meluluskan semua ubat-ubatan dan masih tidak melihat keputusan, meminta X-Ray browse memastikan anda tidak mempunyai masalah berkaitan gigi.

Rawatan

Rawatan perubatan termasuk penggunaan bahan-bahan yang pelbagai untuk mengurangkan sebahagian besar daripada menunaikan hidung, walaupun, salah satu rawatan yang paling banyak digunakan adalah Saline semburan hidung yang bagaimanapun, tidak dapat digunakan untuk tempoh masa yang panjang kerana boleh menyebabkan anda lain-lain jenis masalah jenis maju seperti rinitis.

Saline semburan hidung mempunyai adab yang sangat baik untuk membantu menyahsekat hidung anda dan memberi anda rasa segar yang baru, selain udara ke paru-paru anda.

Jika anda telah mencuba beberapa kaedah ini dan masih mempunyai aduan, mungkin idea yang lebih bijak adalah untuk melawat doktor, kerana anda boleh mempunyai lebih daripada hidung berair yang mudah. Semua peperiksaan hidung adalah cepat dan tidak menyakitkan, jadi melawat pakar menyelesaikan masalah anda, atau sekurang-kurangnya, membuat anda berasa lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar