Apa Tepat adalah ozonator?

Apa Tepat adalah ozonator?

An ozonator adalah sekeping peralatan yang menghasilkan ozon. Ia pada dasarnya buih gas ini ke dalam air. Ozon adalah oksigen aktif yang secara semula jadi membentuk kawasan atmosfera planet ini, melindungi kita daripada sinaran ultraungu yang berbahaya daripada matahari. Walau bagaimanapun, ozon juga boleh membuat sanitizer berguna untuk tab mandi panas.

Ia adalah sangat popular untuk digunakan dalam spa kerana ia juga mengurangkan keperluan untuk pelbagai bahan kimia lain seperti bromin. Walau bagaimanapun, ia tidak menghapuskan keperluan untuk bahan kimia sepenuhnya.

Salah satu kelebihan mempunyai apa-apa bahagian daripada peralatan adalah bahawa anda boleh menjimatkan wang. Kerana ia mengurangkan jumlah pembersih kimia bahawa spa memerlukan, ia bermakna bahawa anda tidak perlu untuk membeli begitu banyak bahan kimia mahal kerap. Malah, kajian telah menunjukkan bahawa penggunaan bahan kimia boleh dikurangkan dengan sebanyak tiga puluh lima peratus.

Mereka juga memerlukan sangat sedikit elektrik untuk menjalankan, membuat longkang pada bil elektrik anda hampir diabaikan. An ozonator juga tidak merbahaya kepada haiwan dan manusia sekurang-kurangnya jika digunakan dengan betul. Walau bagaimanapun, ia juga membunuh virus yang ada di dalam air, membuat pengalaman mandi anda lebih sihat dan lebih selamat.

Ia juga mempunyai kelebihan besar ke atas klorin yang digunakan secara tradisional di dalam kolam renang dan spa. Malah, ia pembersih air sehingga tiga ribu kali lebih cepat daripada kaedah klorin tradisional. Di samping itu, kelebihan lain adalah bahawa ia tidak mempunyai bau yang tidak menyenangkan dan tidak mengganggu mata kulit dan apabila ia dalam kuantiti yang besar. Walau bagaimanapun, anda tidak boleh bernafas dalam secara langsung adalah ini boleh membahayakan.

Anda masih perlu mempunyai penapis tab panas tetapi akan ada tekanan yang kurang pada komponen ini khususnya jika anda mempunyai ozonator baik untuk membayar ganti rugi. Next: Ikuti pautan di bawah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai topik ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar