Bagaimana Anda Boleh Bantu Cardiovascular Anda dan peredaran Kesihatan? Hanya Jadi Tidak!

Bagaimana Anda Boleh Bantu Cardiovascular Anda dan peredaran Kesihatan? Hanya Jadi Tidak!

Jiaogulan, "Kekekalan Herba" kerana ia disebut di kampung-kampung Cina di mana Jiaogulan tumbuh liar, mempunyai lebih 300 kajian penyelidikan menunjukkan banyak manfaat daripada memakan Jiaogulan dalam bentuk tonik.

Jika anda berminat untuk kardiovaskular anda dan / atau kesihatan peredaran darah, maka anda akan mahu maklumat lanjut mengenai Nitrik Oksida atau TIDAK.

Di dalam badan anda, NO bertindak sebagai utusan kimia, menerima dan menghantar isyarat yang mengawal fungsi selular anda. Walaupun tidak diketahui sehinggalah pada tahun 1900-an, NO kini dianggap sebagai salah satu molekul yang paling penting untuk kesejahteraan manusia.

Nitrik oksida juga bekerja dengan santai dan membesarkan diameter saluran darah, menggalakkan aliran darah yang sihat. Apabila saluran darah yang menyeronokkan dan betul dipelihara, mereka mengekalkan fleksibiliti muda mereka dan keanjalan. Akibatnya, fungsi hati dengan tekanan kurang di atasnya. Manfaat NO menjangkau lebih jauh daripada jantung dan kesihatan vaskular sebagai bekalan oksigen yang berterusan darah dan nutrien yang kaya menyokong fungsi setiap tisu dan organ dalam badan.

Bagaimana anda boleh meningkatkan bekalan badan anda NO? Gaya hidup yang sihat pasti bermanfaat. Sesetengah makanan tambahan akan mendakwa mereka akan meningkatkan NO, namun mereka adalah berdasarkan kepada arginina asid amino. Walaupun arginine adalah bahan mentah dalam pengeluaran NO, suplemen lisan tidak menunjukkan apa-apa faedah dalam kajian terkawal yang telah dilakukan setakat ini.

Namun begitu ada satu cara semulajadi untuk meningkatkan tahap NO anda - Jiaogulan, "Kekekalan Herb"! Satu kajian yang dijalankan oleh Universiti Vanderbilt dan dilaporkan dalam jurnal perubatan Nitrik Oksida, menunjukkan saponin gypensodise bioaktif Jiaogulan ini merangsang pelepasan oksida nitrik pada dinding arteri. Nota dalam, bukan di luar dinding arteri sementara NO boleh membahayakan jika dilepaskan di luar saluran darah.

Apabila NO dilepaskan dalam saluran darah anda, terdapat peningkatan yang diukur dalam edaran. Dr. Jialiu Liu, yang dianggap sebagai Bapa Jiaogulan, telah menunjukkan bahawa, dalam masa 30 hingga 50 minit pengambilan jiaogulan, peningkatan peredaran mikro dengan ketara. * Nota: Jiaogulan telah dituai segar dalam keadaan liar dari kawasan-kawasan terpencil di China dan ditelan sebagai tonik. Generik atau peniru makanan tambahan Jiaogulan mungkin tidak berkesan sebagai menggunakan herba yang ditanam di negeri liar. Dengan menggunakan seluruh akar, daun dan batang adalah ideal.

* Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar